Pulse, het onderzoek dat je de sleutels aanreikt om de banden met jouw klanten te versterken: een essentiële uitdaging voor merken.
Welke emotionele factoren hebben een positieve impact op de relatie tussen een merk en zijn klanten? Welke communicatiemomenten versterken deze emotionele factoren?
Om dat uit te zoeken ondervroegen we meer dan 4001 personen over 9 sectoren en 40 merken. Dat stelde ons in staat te definiëren welke weg nog moet worden afgelegd om deze relatie – die nochtans een betere ROI garandeert – te versterken of zelfs te creëren. En hoe zit het met jouw merk: houd jij je klantenrelaties in stand?
Merken
Sectoren
Emotionele factoren
Momentums
Een relatie met een vrij zwakke pols
De Pulse score of het relatiequotiënt, die meet in welke mate merken in staat zijn hun klantenrelatie te onderhouden aan de hand van een aantal emotionele drivers, bedraagt amper 43 voor alle sectoren samen. Niet echt een cijfer om zich over te verheugen!
Thank me I’m loyal!
71% van de klanten zou het op prijs stellen dat je hun trouw beloont. Slechts 36% (ja, dat lees je goed!) vindt dat het ook daadwerkelijk gebeurt. Er zijn nochtans eenvoudige oplossingen en we hebben ze gevonden.
Merken scoren niet allemaal gelijk
tegenover klantenrelaties
De kloof tussen sectoren en merken binnen een bepaalde sector is soms groter dan 25% tussen de beste en de slechtste leerlingen van de klas. Deze kloof is nochtans makkelijk te overbruggen.
Minder dan 3 minuten tijd? Overloop dan de voornaamste conclusies van onze studie via onze korte verklarende video’s.
Zin om de geheimen achter een geslaagde en succesvolle klantenrelatie te ontdekken?
Ga naar onze Pulse tool en bekijk alle resultaten.
Blijf op de hoogte van de laatste trends en insights rond In-Home Advertising.